WAKTU SOLAT

VISITORS

Wednesday, December 22, 2010

SELAMAT TAHUN BARU


Sedar atau tidak kita dah berada di penghujung 2010... wajah Tahun depan dah mula nak menjengah . Pastinga kita semua ada kenangan yang cukup bermakna yang menghiasi kotak minda. Tak kira samada gembira atau duka... Segalanya terimalah ianya dengan terbuka. Selagi kita bernama manusia , selagi dunia belum kiamat, selagi itu itulah rentak dunia harus kita ikuti.

Bagi teman, ada masanya kita harus mengenang. Tapi kita harus realistik. Kena berpijak dibumi nyata. kita harus memandang ke depan. Berpaling ke belakang boleh. Tak salah, tak berdosapun!. Tapi berpaling tu biarlah dengan cara yang betul. Berpaling untuk menilai. Menilai berserta mengambil pengajaran diatas kelemahan di masa lalu lantas melakukan lonjakan berganda ke hadapan untuk melakukan transformasi.

Sikap beginilah yang dituntut. Islam agama progresif, Islam tidak agama jumud. Islam menganjur kita jadilah insan strategis yang mampu meramal 10001 kemungkinan yang bakal berlaku dan seniasa bersiap sedia dengan mekanisme yang terbaik . Ini boleh dilakukan. Tapi terlebih dulu kita perlu benamkan dulu unsur-unsur yang boleh menggagalkan dan menggangu.

Letakkan keutamaan. Isu yang kecil, remeh eloklah di letak ketepi.Hadapi isu yang lebih gampang. Isu yang menyentuh masa depan dan survival ummah...waduhhh he he. Di bumi Malaysia yang tercinta ini Kita tak boleh terus duduk dalam kepompong yang selesa, macam omputeh kata "confort zone". Zon selesa yang telah lama kita kecapi selama kerajaan BN memerintah ini jangan dianggap menjadi trend yang berterusan. Trend ini bakal beubah seiring denagn senario semasa. Senario politik dunia berubah, dan ini akan turut merubah senario politik tempatan.

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

LINKS

LINKS COMPUTER

killvearn
buletinpc
kongsiblog
1ma
asast
asast
Photobucket